|
ModerniseringenVoor Syndici en eigenaars, bij moderniseringen, zoals o.a. aanpassingen volgens het KB-liften, 09/03/2003. Stap 1 : Hoe wilt u het aanpakken ?
Stap 2 : Bepaal een strategie.
Stap 3 : Krijg wat u wilt !
Wat kan De Liftingenieur u aan meerwaarde bieden ?A. Het eerste liftonderzoek.Dit onderzoek en het bijhorende gedetailleerde rapport brengt u in verstaanbare mensentaal de nodige informatie over de toestand van uw lift. Wat is herbruikbaar en wat is versleten ?
B. Het lastenboek.Waarom ? 1. Elk liftenmerk maakt haar eigen ongedetailleerde standaard offerte. Hierdoor is het voor de klant onmogelijk om te vergelijken. Meestal is het zeer onduidelijk wat ze allemaal wel en niet aanbieden. 2. De meeste offertes zijn meestal zeer klantonvriendelijk opgesteld. 3. De problemen en meerkosten zult u achteraf pas ontdekken... Het lastenboek lost dit allemaal in één keer op. Een zeer gedetailleerde tekst van ongeveer 25 à 30 bladzijden beschrijft tot in de kleinste details wat er moet gedaan worden, en waar er allemaal rekening mee moet worden gehouden. Deze tekst is op maat van uw lift gemaakt door de beste experten met zeer lange ervaring in de liftenbranche. Met deze tekst is het mogelijk om bij alle liftenfirma's precies hetzelfde te vragen. Hierdoor is een echte vergelijking mogelijk.
C. Opvolging van de werkenAlle onderhoud, keuringen en aanpassingen van liften gebeuren door technici die ver van huis en ver uit het zicht van hun baas werken. Bovendien is de schacht en de machinekamer meestal verboden toegang voor onbevoegden. Alle quality-labels, verplichte keuringen en ISO-certificaten ten spijt, moeten we vaststellen dat een gerichte controle onmisbaar is om tot een correct afgewerkte lift te komen. Onze experten weten wanneer en waar ze moeten controleren als we zeker willen zijn dat alles perfect wordt uitgevoerd. Tijdens onze controles wordt alles gefotografeerd en op tekst gezet, zodat men tijdig de nodige correcties kan uitvoeren vooraleer alles terug dicht en onzichtbaar is gemaakt. Wij controleren of de lift perfect in orde is en of alles overeenstemt met het lastenboek alvorens u de eindfactuur betaalt. Het spreekt voor zich dat dit veel ellende en herhaling van kosten bespaart : achteraf klagen is meestal te laat. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|